Niz tobogan do centra Londona

Sa ove blage uzvisice nad gradom,gdje sad stanujem, ja se najradje spustim autobusom u centar Londona. Mogu i pjeske , pa se za desetak minuta spustim na Temzu.To mi se cini kao da se spustam nekim toboganom ,a taj mi je uzitak ostao jos iż moje rane mladosti. Tada smo se kao djeca radosno preticali i sudarali sankama i ligurama sa uzvikom; „Campras,doleeeeee“!.. na zaledjenoj stazi niz Sirokracu.

Ali pamtim ja i bob stazu na Trebevicu, kojom su za vrijeme one magicne Sarajevske olimpijade, promicali aerodinamicni boloidi, sa vozacima svemircima, u srebrenastim kostimima, usko pripijenim uz tijelo i haubama u raznim bojama, na glavi, a mi mladi i razdragani navijali smo tada bez razlike, za sve ucesnike podjednako.

I tako se ja sada sa istim takvim osjecajem,spustam niż Clapham Hill prema gradu i razmisljam o tome.Pa mi iznenada pade jedna misao na pamet:“ Mozda bi i vi mogli da sjednete na ove moje ligure, pa da se zajedno spustimo ovim ulicama, kao toboganom,ili bob stazom,… u samo srce Londona.
Hajde uhvatite me oko struka …Drzite se…krecemo,..
Pozor, sad..!

Zajedno se spustamo pored malih viktorijanskih kuca i sto je strmije to dobijamo sve vece ubrzanje ,i tako se pribizavamo obali rijeke Temze.


Tu kod tog saobracajnog cvora blizu autobuske i zeljznicke stanice Vauxhall nas docekuju visoke, neobicne zgrade i upozoravaju ; da ulazimo u down town .

Jos je jutro pa sve izranja iz magle i nekog misticnog ,sfumata koji cini da Don Kihot vidi veliku slicnost ovih kuca ,sa vjetrenjacama i dok podize svoje koplje da ih probode misleci da su neprijatelji,one vec nestaju i gube se u magli.

Temza je uvjek mirna i plovna i treba je preci da se dodje u srce grada . I pored mnogih mostova, cesto se desi da se saobracaj na njima uspori kad su velike guzve.

I vec smo na drugoj strani gdje pocinje city i gdje su parkovi puni setaca a ulice radoznalih kupaca i poslovnih ljudi.To je grad koji vas kao lijepa, tajanstvena, zena, sa bogatom prosloscu zavede i privuce, dok jos na to i ne pomislite.

Sto smo vise blizi srcu grada to su otkucaji srca jaci i sve se pretvara u jedan cudni huk velegrada koji svoji mirom i otmenoscu plijeni i uliva veliko zadovoljstvo i spokoj.

A onda se izmedju drveca u parkovima i cipkastih crkava i stamenih kuca u daljini, visoko u plavom nebu, pojavi najznacajniji stari,simbol Londona,…. nadsve cuveni Big Ben.

Sto smo mu bili blizi, to se Big Ben sve vise propinjao u nebo i cinio nas sve manjim i beznacajnim ,u odnosu na njega,… cuvara vremena i beskompromisnog,sudije ljudske prolaznosti.

Visoke ozbiljne gradjevine, svojim mirom i strogoscu linija, potsjecaju na umne clanove Britanskog, parlamenta koje kao da su ukrasene perikama, stoje ponosne sa svojim starim mudrim glavama na jakim i nerazrusivim temeljima, pod okriljem te mocne imperije i odoljevaju prolaznosti vremena.

A onda se kao voda na fontani pretacemo iz jedne slavne istoriske epohe u drugu i dolazimo ka cilju naseg puta u centar nekadasnjeg istoriskog i umjetnickog zbivanja.


Kad su lavovi u pitanju oni uvjek streme jedni drugima i sudbina ih i po horoskopu veze za istoimene ljude ili istorodne mermerne zivotinje, kojih je na ovom trgu slave i Nelzonove velicanstvene pobjede,… u velikom izobilju.

A danas kada je u ovo nedeljno jutro ,grad osvanuo prekriven snijegom, koji sam vjerovatno naslutio spominjuci Olimpijadu u Sarajevu, i sankanje..danas, mi je ta ideja o spustanju ligurama,u centar Londona, postala vrlo privlacna,…pa cak i vrlo realna.

Jer, tada bi sve izgledalo kao poslijdnji kadrovi divnog ,romanticnog ,filma ,Vitorija de Sike; Cudo u Milanu ili Spilbergovog, na kraju ET-a, koja se oba zavrsavaju tako, sto svi ucesnici na svojim biciklima lete pravo na nebo!

Ipak, ja to nisam ucinio, jer sam morao da se tog dana vinem u nebo sa mocnim Boeingom ,koji me nosi „mojoj Mirjani u narucje“ i mojim dragim prijateljima u moju Varsavu.
Sad zato,zbogom grade u koji cu uvjek rado ponovo doci svojoj dragoj i vrlo plemenitoj i pazljivoj ,… kcerki Daci, kao i svim svojim londonskim starim, a i novim… dragim prijateljima.

The end

One response to “Niz tobogan do centra Londona

  1. Fali ti samo ono: ČUVAAAAJ i ČAMRAAAAZ.

Ostavite odgovor

