U labirintu strasti

Price iz Nacionalne galerije u Londonu

„Evrybody loves somebody sometime”, pjeva Dean Martin osamdesetih, a s njim i cijeli, zaljubljeni, svijet.
„Neko voli popa, a neko popadiju”, dodaje dokoni balkanski svijet, namigujuci ostalom svijetu iza ledja….
A ja, ja volim i to i to… ali ipak…najvise volim da se izgubim u labirintu strasti, nekih slikarskih galerija, bilo da je to Moma u New York-u, Prado u Madridu, ili u Nacionalnoj galeriji u Londonu.
Tada se potpuno prepustim svojoj trajnoj strasti i velikoj ljubavi… slikarstvu, ma kakvo ono bilo.

Uvijek otkrivam nesto novo , sto me ceka iż zasjede, tamo gdje se najmanje nadam . Recimo jedan Modiglijani u Dablinu ili Alexsandar Calder ili Kadinsky u Pompidou,ili osoba koja me je opcinila svojom snagom i svojim duhom i brilijantnim smislom za slikarstvo i skulpturu…i koju ovde posebno izdvajam jer smo je upoznali u New Yorku 2008…

… Louise Bourgeois i to u Guggenheimu,a koju smo tada sasvim slucajno otkrili Mirjana i ja, u njenoj poznoj umjetnickoj dobi, ali od koje se nikad vise nismo mogli rastati, ni kada nas je 2010, samo dvije godine kasnije,… zauvjek napustila u svojoj …98 godini zivota.

Zatim dolaze,Dali u Momi … Picasso na Mareu,kao i mnogi drugi, ali uvijek neko na koga naletim, a kome se najmanje nadam.
Desi mi se da potpuno oguglam na materijalni svijet.Hodam i ne osjecam ni umor, ni bolove u kuku, dok spartam hodnicima, grandiozne, jubilarne, izlozbe u Berlinu i gledam Mies Van Der Rohe-a ,koji je premda arhitekt, ipak veliki umjetnik u svom zanatu i nedostizan za mnoge i dan danas..
Tada mi se cesto desava, da se potpuno izgubim u vrtlogu strasti i zaista ne znam gdje se trenutno nalazim; u kojoj zemlji,u kojem muzeju,.. galeriji ..u kom prostoru i slicno.

Ali to i nije bitno, jer uvjek na kraju padnem od umora i cuvari me blago i njezno; kao da izbacuju nekog bogatog pijanca i neku vaznu osobu , ili kao da pazljivo sklanjaju stvari i ciste prostor,oprezno izguraju vani, gdje me opet,… na moje iznenadjenje… doceka; snijezna vejavica , raskosno ljeto, ili blago proljece.

Ali bilo gdje podji , uvjek kuci dodji…Ipak se ja najbolje osjecam u Nacionalnoj galeriji u Londonu.
Ulaz se ne placa .Galerija i svi njeni prateci prostori uvjek su topli ili hladni.Bas onako kako treba… zavisno od godisnjeg doba.Jer kad je vani hladno, unutra je prijatno i toplo i obratno…
Sve je cisto ,od klozeta do salona , bifea i restorana. A prodavnice i knjizare… pune reprodukcia, mapa, almanaha, ilustrovanih biografija ,agendi,… raznih umjetnika i njihovih dijela.

Prepuno informacija, a mnogo ljubaznih osoba koje uz to daju svoje savjete i instrukcije, sta sve jos ovde może da se nadje..i pogleda. Bas prava Ali Babina pecina, za one koji znaju da kazu:
Sezame otvori se…!
`

One response to “U labirintu strasti

  1. D.I. Marshall

    …..Adresu koju si trazio imas na tvom Skajpu. Pozd. Marshall, Bgd…..

Ostavite odgovor

