Sa malo truda, postajes bogat

Vita ante portas.
Ljudi su kao biseri …razbacani oko nas.
Zivot je pun idioma . Oni kao da rastu na drvecu. Mnogi nikako da sazriju, a neki su vec dobro ostarili.Ucini mi se iz prosle price; da bi ova misao mogla,… da se pretvori u podnaslov.. ove price, pa ga ubrzo napisah, da mi se nekako ne izmigolji i da sve ne krene nekim drugim putem.Zelim da povezem neke misli koje su mi se nagomilale u glavi… pa da vas ubacim u jednu moju kratku pricu.
Evo gledam ova dva idioma …. koja sam napisao.
„Kad izgubis ,onda to znas da cijenis.
Kad nesto nadjes tek onda znas koliko ti je nedostajalo.“

U njima je sadrzan citav zivot,a ako malo zagrebete… mozete da nadjete i kraj. Sve ono sto je vazno, nalazi se u tom bunaru …Bas sve , da bi se zatvorio taj zacarani krug.
Cesto i male, nevazne, stvari,… pokazu taj odnos koji postoji u cijelom univerzumu.

I tako moja kola iznenada stanu.
Kod nas… bi se reklo… „kao na prasnjavom turskom drumu“, ali to ipak bi cista Aleja Ujazdowska u samom centru Varsave, gdje zivot fluktuira u svim pravcima; gdje se slavi , protestuje a nekad i tuguje…

Pokusam sve; guram, guram, guram… ali nikako da udje.Mislim… ovaj moj…mijenjac i pocinjem opasno da se nerviram . Vidim i onaj vrag iz prethodne price je tu i nista drugo mi ne preostaje, nego da ga na silu i na , jedvite jade, nekako ubacim,… /mislim ovaj moj mjenjac od golfa/ u prvu brzinu i da poslije, nekako… krenem oprezno;… polako, polako…, kao na nekom mafijaskom sprovodu,…i to ravno do mog majstora na Wilanowu.
Na kraju mi nekako uspije i nadjem se licem u lice, sa tim,mojim majstorom .
I pocnem:
„Majsrore, majstore..velemajstore….“
Udahnem… i ocajan …ispricam mu sve u jednom dahu. A on meni smireno i profesionalno:
„Ostavite kola, javicu vam se za dva sata telefonom, pa da vidimo sta cemo dalje“…
Izadjem na kisu,.. koju tek tada,… kad sam ostao bez kola, dobro primjetim . Opsujem , posvadjam se sa Mirjanom… nakon tih mojih rijeci, dok cekamo taksi, ali kad ubrzo …dodje, odahnem i zavalim se na prvo sjediste.
Rijetko se vozim taksijem , ali kad se vozim, onda se sit ispricam sa soferom. To cesto budu i vrlo zanimljivi razgovori.
Iako je kisa i iako smo ostavili kola kod mehanicara , stizemo ovim ugodnim ,taksijem,… na vrijeme… na zakazani sastanak, tacno u 10 .
Kad sam obavijo tu vaznu i svetu duznost kod knjigovodje, zene koja mi je servilno podnijela gomilu papira da potpisem ovogodisnji, mrsavi, bilans,… izadjem poslije vani, kad tamo… kisa stala.Bas kao po dogovoru i u skladu sa mojom pricom: “ Varljivo proljece 2012“….Vidim; postuje se svaka moja napisana rijec:
„Stala kisa , a oblak se razmakao i nesto platinastog sunca proviruje i preliva se po iznenadjenoj prirodi …“
Potrcimo zato veselo, prema autobuskoj stanici…
Uletimo,… nenavikli na orijetaciju u gradskom prevozu,… u autobus, br 111 , koji na zalost, ide u suprotnom pravcu i dok se na ocigled cijelog auditorijuma mirnih ,uzdrzanih, ljubaznih, putnika, jedino mi Mirjana i ja …onako bucno, juznjacki, zbog toga svadjamo,… pored nas promicu nove, velelepne, zgrade koje nikad nismo ni vidili, jer se nikad i nismo ni zavlacili u ovaj dio grada.Zato nam se evo u ovom pogresno, odabranom, autobusu, pruza to neocekivano vizuelno bogatstvo.
„Pogledaj samo ovu… kako je lepa. Ovo je novi stadion za Evropsko prvenstvo u fudbalu…koje je u junu ove godine“ kaze mi odusevljeno Mirjana.

„Necu, ne interesuje me,… sada kad si me ubacila u ovaj „vraziji“autobus“/opet izraz iz mojih prethodnih prica“Djavolji cvor“/kojim idemo u suprotnom smijeru !!!
I tako slucajno krenusmo u otkrivanje, za nas jos neotkrivenih stvari koje su nam godinama stajale pred nosom….
Nastavice se

Ostavite odgovor

