Zbogom…oruzje!


Ona je bila mlada i lijepa. Nosila je knjigu u ruci .
On je bio visok i mrsav Bio je gologlav i nosio… sako prebacen preko ramena.
Razgovarali su bucno i veselo, sve dok ga ona lagano ne prihvati za ruku i provede kroz kapiju od kovanog gvozdza na Kosevskom groblju i krenuse sljunkovitom stazom izmedju spomenika. .
Neki izraz cudjenja i nespokoja lebdio je na njegovom licu, dok se osvrtao neznajuci, zasto i gdje to idu. Ona je to tacno znala, jer je na kraju stala pred jedan veliki i raskosan spomenik na kraju staze pored nekog, groba .I bas tu mu je dala knjigu koju je do tada drzala u rukama.
On je zbunjen , zacudjeno pogledao u nju pa u knjigu i na kraju na plocu spomenika nad grobom.
„Znas li ciji je ovo grob? „
upitala ga je ,.. gledajuci u mermernu plocu sa zlatno uklesanim slovima. On se, ne sluteci nista i drzeci knjigu u ruci, sage da procita ime ..
„Ne trudi se…“rece mu ona.
„ Tu nista neces naci.To je samo …grob nase ljubavi“
I dok se i dalje naslanjao na plocu, pokusavajuci da procita ime, cuo je skripu sljunka pod njenim nogama.Ona se brzo udaljavala i nestajala stazom prema izlazu iz groblja….
Pogledao je tupo u knjigu koju je drzao u rukama… i na kojoj je krupnim slovima pisalo;
Ernest Hemingway:“Zbogom…oruzje.“

Evo,opet jedna prica iz zbirke „Rastanci..“
Na price… rijetko kada stigne neki komentar. A i zasto bi? One su same sebi komentar i stoje usamljene u vremenu. Jer ..kako rece jedan dobar pisac: „Zivot je samo jedna velika knjiga zalbi“
Mada bi mozda bilo tacnije reci: Literatura je jedna velika knjiga zalbi.
I ko bi sada trebao da nesto komentarise ili objasnjava ,sta se sve prije rastanka ili poslije rastanka… dogadjalo? Da li jaje ili kokos?
Uostalom kako to Mufa lijepo rece…To i nije sada tako vazno.
Jer svak ima svoju verziju. I zrtva i krvnik.
Tako je tu u zivotu.

4 responses to “Zbogom…oruzje!

  1. anonymous Sarajevo lover

    Dragi Pego, Strpljen spassen, kako bi moja baba rekla
    A ssto se ticce uvale Bassac i moga mora, nemoj biti sebiccan. Obeccao si ih pokazati svojoj porodici, a i moja je zzelja da ih vidim sve kako sjede na rubu zzala i bulje u moje more i otoke u daljini.
    Stojte mi svi dobro i veselo.
    contessa a

  2. predragdebevec

    U mladosti sam se mnogo kockao sa ljubavlju.
    Kada sam sa najmocnijim kartama u najranijoj mladosti…izgubio svoju; prvu , pravu, igru od Ljubavi. Tada sam izgubio i vjeru u srecu i iskrenu,.. djecacku ljubav.
    Postao sam bezdusni kockar, pa sam igrao bez straha i mane.
    Znao sam sa trilingom ,prelijepih dama, da docekujem, noci i dane, mjesece i Nove godine… i da pobjedjujem i mnogo jace protivnike od sebe.
    Tada sam mislio… Zivot je samo jedna luda igra , koja nema svog kraja.
    A sada kad se posljednje igre zavrsavaju, ja vidim mocnog igraca koji se vec nazire u daljini i koji zna sve moje trikove, blefove i mane …
    A sjedi za tim …poslijednjim, igrackim, stolom.
    I ceka me…
    Pozdrav Pego

  3. predragdebevec

    Dobro se sjecas. I sve si u pravu. To je bila omiljena knjiga mojih djevojaka koje su mi je na kraju…rado poklanjale.
    Neke su bile jos i orginalnije, pa mi je jedna od njih poklonila … carobnu uvalu Bosac , punu prekrasnih uspomena , na koju u mislima cesto svratim i gledam na pucinu.
    Stojim i cekam… nece li se pojaviti i ona iz te knjige..“ Sjaj u pijesku“ …koju mi je jos nenapisanu, poklonila ,…zajedno sa tim ….“najljepsim morem na svijetu“.
    Pozdrav Tebi i Tvojima
    Pego

  4. anonymous Sarajevo lover

    Koliko se ja sjeccam , dragi Pego, Tebi je Ernestova knjiga , na kojoj je oruzzje bilo precrtano, uruccena na Marindvoru, na zzaleznicckoj stanici pri tvom povratku iz Austrije. Ali kao sto Mufa lijepo kazze, to i nije vazzno. Svak ima svoju verziju. A ova danassnja verzija na blogu doista lijepo i romanticcno zvucci. Zapamtit ccu je kao original, ako nisi dobio dvije Ernestove “ Zbogom …..“?
    Sve najbolje tvojoj porodici i Tebi.

Ostavite odgovor

