Lijepo je zivjeti, ali je tesko pisati u Londonu


Moras da budes emigrant ili da ti neko poslalje fatmu .
Tada ili zivis skromno… ili se krijes od pogleda drugih, koji te progone i rade ti o glavi. Nemas mnogo zivotnih izazova, kao ni prilika da ga obilazis ili uzivas u ovom prekrasnom gradu, koji ti inace potpuno zarobi dusu.
Ali mene, ne sprecava nista od toga. I zato mi je zaista tesko. Lijepa druzenja , ugodni pejsazi… a sada evo napokon i sunca koje sve pretvara u zlato a jos mi je dosla ovde i Mirjana, pa je zivot sa porodicom i prijateljima u Londonu…beskrajno ugodan i lijep.

Pa kako onda poslije fantasticno provedenog dana u kasne veceri , sjesti i napisati ono sto zelis? Ili bar ono sto se nepostedno dogodilo ili sto se jos i nocu dogadja?
Do sada sam se nekako izvlacio sa po par zanimljivih prica koje bih napisao onako spontano i u zurbi, od kojih najbolju smatram „ Dobre price padaju s neba“…Ne zato sto se stalno otvarala na blogu…kao pokretna, automatska vrata na Haroddsu ili nekoj drugoj slicnoj i otmenoj robnoj kuci i dobro snadbjevenoj samoposluzi. Nego je to zato sto je ta prica istinita i mom srcu vrlo draga. A nastala je iznenada i u trenu, tog sivog, tmurnog, kisnog dana.
Malo sam se namucio sa pricom …„U potrazi za izgubljenim bajkama“, jer sam imao namjeru da je pisem skoro do kraja u nekom erotskomagicnom „Pegizmu“,… kako to lijepo rece moj uvazeni citaoc gospodja Azra, iz Hjustona. Inace je ona ; moja draga i vrlo cijenena prijateljica, o kojoj sam se sada ovde u Londonu naslusao divnih pohvala i zanimljivih prica, od ljudi sa kojima je nekad bila u kontaktu, a koji su je dobro poznavali i bili joj bliski. Bili su oni i prijatelji a i saradnici, buduci da su zajedno, bili pretstavnici silnog Energoinvesta…ona na Cubi ,oni u Meksiku i Latinskoj Americi a sretali su se …diljem svijeta. Na kraju su se stacionirali ona u Hjustonu, a oni zive vec duze vrijeme ovdje u Londonu. O njima cu sigurno uskoro pisati i posvetiti im dosta prostora na ovom blogu… jer su mi to od nedavno dragi prijatelji i vrlo zanimljivi ljudi.Ali otom potom…

Ali ta druga prica je bila… tuzna bajka, o princezi Dajani, koja me dugo fascinira i muci, pa sam zelio da je pretvorim u neko moje intimno literarno sjecanje na nju kao… na meni blisku osobu ,cak kao moju neku nepoznatu djevojku …i ljubav, jer je takva uistinu ona i bila, sa svojim neobicnim zivotom…. i protestom prema bilo kakvim konvencijama ,obmanama, uz dvorske spletke i lazi.Htjeo sam naime,da do kraja price djeluje kao takva … anonimna osoba pa da to kod citaoca izazove, neke konfliktne reakcije i srdzbu prema piscu ,jer su ionako od samog pocetka, mogli naslutiti… o kome se ustvari radi. Svjsno sam zelio da ih kroz takve provokacije kojih bi se drzao skoro do samog kraja price,izazovem i uvedem u jedno egzaltirano , napeto stanje,u kome bi oni, ili bar neko medju njima, ispravno reagovao i javno postavio pitanje :„Ko je kriv za smrt ove divne zene,… pa makar ona bila i princeza iz bajke!“

Medjutim za to u ovoj prilici nije bilo ni dovoljno vremena da se sve to napise, a ni pravog nadahnuca, pa je ova prica koju je moj dobri „jaro“ ,Mufa i velikodusno pohvalio u svom komentaru, ipak samo jedna iskra, od plamena na kojem sam imao namjeru da casno izgorim .
Cak se nisam plasio ni Imperije koja bi mogla da mi uzvrati udarac,koji bi mozda odmah po tom uslijedio.. buduci da upravo sada Njeno kraljevsko visocanstvo,… slavi sezdeset godina svoje uspjesne i „vrlo cvrste“… vladavine.

2 responses to “Lijepo je zivjeti, ali je tesko pisati u Londonu

  1. predragdebevec

    Jedan mali lapsus scribendi se zavukao na pocetku teksta,koji su otkrili moji novi prijatelji sa gore postavljene slike , Umjesto „fatma“ trebalo je da stoji fatwa, ..To .me uvjerilo da imam posla sa pravim i pazljivim ljudima ,pa mi nije tesko da ovo ispravim na ovaj nacin, Ovaj komentar sada jasno ukazuje na koga sam pored Crnjanskog kao „emigranta“ u Londonu , mislio i u kontekstu fatwe.

    Salman Rushdie – Death threats were made against him, including a fatwā issued by Ayatollah Ruhollah Khomeini, the Supreme Leader of Iran, on 14 February 1989. Rushdie …
    The Satanic Verses – Padma Lakshmi – Midnight’s Children – NovelsThe Satanic Verses – The outrage among some Muslims resulted in a fatwā calling for Rushdie’s death issued by Ayatollah Ruhollah Khomeini, the Supreme Leader of Iran, on 14 …
    Pozdrav Pego

  2. Dragi moj Pego,
    Bas mi je drago da si se na kraju upoznao sa mojim kumovima i da
    krug dobrih ljudi se siri. Miri sretan rodjendan i ugodan boravak u
    Londonu vam zeli bivsa komsinica Mirjana.

    Hvala ti od sveg srca ,…draga nasa komsinice,
    Vole te Mirjana i Pego

Ostavite odgovor

