Misterija Picasso

Ako ne jedan od najvaznijih,..onda je to bio jedan od najemotivnijih i najsentimentalnijih, umjetnickih, dozivljaja u ovoj sezoni u Londonu: Izlozba Picasso&British Art .
Jer malo ko drugi, osim Engleza, zna da tako otmeno i tako iskreno a od srca… oda postovanje umjetniku koga voli. A to je bez sumnje ovaj put bio Picasso koji je sve svoje najvaznije odluke za zivota, donosio ovde.A mnoge znacajne trenutke…Picasso je takodjer prozivljavao bas u Enleskoj.Zato nije ni cudo sto su ga mnogi veliki engleski umjetnici postovali, slijedili,… pa je mnogima sluzio kao uzor i inspiracija.

Nekad davno ,sjecam se; u polupraznoj dvorani kina Tesla u Sarajevu …culo se i povremeno, hrkanje, nekog zalutalog i slucajnog posjetioca, dok sam, bez daha gledao film o Picassu. On se pojavio; go do pasa , izboran po cijelom tijelu i licu, pa cak i po svojoj celavoj glavi i izgledao kao stara kornjaca,…. dok je sa druge strane stakla… na kome je umjesto na platnu… slikao sa ne smanjenim zarom … onako kako to samo on zna i umije.
To je bio najbolji nacin ,da se na filmu, prikaze autenticno stvaranje slike; od njegovih prvih poteza koji su se mogli jasno pratiti na poledjini stakla, do samog zavrsetka tog umjetnickog djela.Bio sam naprosto fasciniran .Predamnom se radjala divna, slika u koju je veliki majstor unosio sav svoj talenat, znanje,.. i tu nedokucivu, umjetnost, zvanu ….Misterija Picasso.Bio je to vrhunski zapis o nacinu slikanja jednog umjetnika koji jos nikad nije bio vidjen do tada. Bio sam opcinjen lakocom poteza kojim je Picasso stvarao svoj slikarski svijet. Svijet koji nije bio ni malo jasan, niti lako razumljiv, ali je bio samo njegov, neobican,caroban …. i vrlo orginalan.

Tada sam vec bio uradio njegovu sliku ;Corrida del torro iz 1904, napravljenu jos uvijek u nekom impresionistickom zamahu .Ja sam kroz tu sliku koju sam reproducirao , vec u svojoj sesnestoj godini ,osjetio skrivenu moc slikarske umjetnosti.Bio je to moj prvi pocetak „Saputanja sa divovima „i moja slatka nit koja me vezala za slikarstvo. Od tada se stvorila neka tajna veza izmedju Picassa i mene koja je ostala sve do danasnjeg dana.

I evo me sada poslije pedesetak i nesto godina …kako ponovo ulazim u magicni svijet slikanja i u misteriju Picassovog sada vec …zagrobnog zivota.Picasso & Modern British Art,je naziv izlozbe u Gallery Tate Britain,koja ponosno stoji u rakosnom hladu stoljetnih hrastova na obali pored Temze. U galeriju smo usli uz duzno postovanje prema najvecem slikaru dvadesetog vijeka

Inspirisan njegovim slikarstvom i njegovim nacinom zivota odlucio sam za ovu priliku da se slikam sa nekoliko lijepih mladih djevojaka kako bih upotunio dojam i inaogurisao stil njegovog nekadasnjeg zivota.Zato sam se pored moje kcerke Sare slikao sa Picassovom unukom koja je to rado prihvatila, kada sam joj rekao… da se cijela Spanija ogleda u njenim lijepim crnim ocima.

To je bio dobar uvod za ovu sjajnu izlozbu gdje se nije smijela ni slucajno upotrebiti bilo kakva sprava, aparat, kamera i slicno koja sluzi za slikanje, jer su se cuvari …kao bekovi nekog ragby kluba, odmah bacali na takvog posjetioca i vezali ga u cvor.Cak je i vlaznost vazduha bila prilagodjena njegovim skupim slikama.

Picassov dug zivot /1881-1973/…ovjencan slavom jos od rane mladosti, ucinio je da se njegov uticaj u umjetnickom svijetu protegao cak na tri generacije umjetnika koji su ga slijedili tokom njegove jedinstvene i vrlo uspjesne karijere.U Engleskoj se njegovo prisustvo osjecalo jos prije prvog sjetskog rata kada je nastupio na izlozbi postimpresionista 1910 izlazuci svoja dva kubisticka portreta koja su u pocetku bila primljena sa rezervom i humorom „da je autor zloupotrebio tus i pokusao da ga osusi cizmama” , da bi vec nekliko godina poslije toga u istom okruzenju bio primljen sa uvazavanjem i divljenjem.
Od tada pa sve do danas, on je imao svoje vjerne slijedbenike medju kojima se izdvajaju:
Duncan GrantWinham Lewis,Bent Nicolson Fracis Bacon , Graham Suthereland,David Hockney, cije su slike izlozene ovde na izlozbi u Tate Britain kako bi se mogao osjetiti taj bezrezervni uticaj i snazno nadahnuce Picassom koje je otvaralo put tadasnjim engleskim mladim umjetnicima.

Prosto je nevjerovatno koliko je raznih engleskih umjetnika ovaj sjajni slikar zaveo u svom dugogodisnjem zivotu jos sa pocerka dvadesetog vjeka do danas.Jedan od njih je bio i slavni skulptor Henry Moore za koga mi do sada nije palo na pamet da je bio jedan od njegovih najvecih obozavaoca, sto se tek sada moglo zakljuciti uporedjivanjem Pikasovih crteza i Moore-ovih i crteza a i skulptura.
Mozda je od tog broja umjetnika,..zaveo vise lijepih i zanimljivih zena, nekad i mnogo mnogo mladjih od sebe kojima je cesto poklanjajuci ljubav… uzimao dusu i pretvarao je u cudotvorno lijepe portrete.Malo je ovdje mjesta da se to sve opise i sagleda. Zato je jedino rijesenje da se pod hitno sjedne u prvi avion i sto prije …ode u London, na ovu zaista sjajnu,jedinstvenu i nezaboravnu izlozbu.

Do tada jedino vam preostaje da se preko interneta informisete o detaljima koje je veoma tesko sve prikupiti i priloziti uz ovaj kratki tekst.
.

Ostavite odgovor

