Beograd stisnutih zuba



Bulevar kralja Aleksandra 239, je moje beogradsko odrediste i odatle polazim dalje… da vidim sta me ceka u ovom gradu i kakve su promjene nastale u ovih desetak mjeseci od kako sam poslijedni put bio ovdje.Moje kcerke i moja unuka su uvijek spremne da me prate i da zajedno obilazimo nama draga mjesta i da donosimo zajednicki sud, sta se to neobicno dogadja u nasem, lijepom, Beogradu.

Ali vec par dana sam u gradu i nikako da uspostavim onaj pravi kontakt ni s njim, a ni sa njegovim stanovnicima .Evo sa Batom i Jelenom,Stojkov… sam se dogovarao par puta za „Five o’ clock tea, u sest popodne“, kako je to znao… duhovito da kaze jedan popularan srpski pisac koji je nedavno otisao u legendu. Ali i pored nekoliko pokusaja , nismo uspjeli da se sretnemo.

Tako je i sa Sasom mojom prijateljicom,koja zivi u centru grada , pored Tasmajdana, sada prekrasno uredjenog parka. Sa njom sam kratko razgovarao telefonom i pozvao je da izadje na pice,ali mi je ona nagovjestila svoje, mnoge, probleme pa smo se dogovoili za neki drugi dan. Opet isto.Kao da nas neki dibuk stalno razdvaja..ni do danas se nismo sreli.Na Tasu je i spomenik Don Kihotu , pa me taj romanticni Servantesov junak, nekako asocirao na mene i na te moje besmislene pokusaje da trazim ono sto je vec vremenom… samo od sebe…nestalo.

Bobu i Dejana sam lako okrznuo u Sansi na Tasu ; samo smo se jedni drugima, javili u prolazu.Lijepo sam ih slikao u znak pozdrava i projurio dalje. Dejan mi je mahnuo i nastavio razgovor sa svojim drustvom,sa kojim inace ljetuju svake godine u Boki pa nas tada u augustu, obicno lisavaju svog dragog, prisustva za moj rodjendan.

Ljudi moji sta se to dogadja? Zasto se ona srdacnost od proslih godina izgubila? Kave su to promjene nastale? Starimo li, ili su neki drugi razlozi u pitanju?Zato sam u Sansi popio kafu sa Dacinim veselim drustvom, ali to su simpaticne,sestre iż Trebinja koje vidjam vise u Londonu, nego ovdje u Beogradu.To se zato …skoro i ne pika.

Ali ipak tu se drustvo iznenada skupilo i odmah je sve za kratko zivnulo, ali su nas cekali novi izazovi pa krenusmo ubrzo dalje .Jer Beograd je cudo nevidjeno i kad stisce svoje bijele zube s razlogom ,ili bez razloga.

Dragisa moj komsija iz Malog mokrog luga, mi je uz kratak pozdrav na mobilnom ,nastavio nadugo i nasiroko sa politickom analizom treutnog stanja u Srbiji i sa uticajem na okolne drzave i bio bez narocite zelje da se odmah vidimo. Sve je nekako skripalo kao stari, nepodmazani, valjak .Ovde se nesto dogadja, sto ja ne mogu da sagledam, a ni da odgonetnem,.. govorio sam tiho sebi u bradu i nastavljao da istrazujem dalje.

Sve mi nekako izgleda da me Beograd docekao stisnutih zuba i da ga nesto prozima u krstima, ili mu lomi dusu.
Zato sam ;sto je sigurno sigurno…izasao sa Tamarom Dacom i malom Ivom u jedan opusteni obilazak… nama dragih mjesta u gradu.

Usce je uvjek lijepo u suton pa smo krenuli tamo. Ali ljudi ima ,..nije da ih nema ,ali su nekako zaokupljeni sami sa sobom.Tisi su i ozbiljniji, nego obicno.Bar mi se tako cini…
Malo smo se motali oko splavova i restorana ,malo setali ,bilo je ljudi zena i djece na biciklima i na rolerima, ali nekako neobicno i tiho , su kao duhovi,prolazili pokraj nas.Brodovi su dolazili i prolazili .Neko nam je mahnuo sa palube, a mi smo to u odusevljenju prihvatili…kao da se poznajemo i poceli da vicemo i da se salimo i da dobacujemo dosjetke, ali bez mnogo uspjeha da u sve to unesemo bar malo onog uobicajnog i nama dobro poznatog… beogradskog veselja.

Mozda je to ipak bila samo poslijedica onog mog prvog susreta sa gradom, jos na samom aerodromu koji sam opisao u prethodnoj prici;“Povratak u iskrivljenu buducnost“, pa nije na odmet da je procitaju i oni koji su je prije toga iz nekog razloga preskocili i nisu je procitali. Mozda u tom grmu lezi zec, pa ce vremenom ipak sve doci na svoje…
Ipak u takvom raspolozenju je pocela nas ekspedicija za otkrivanje; sta se dogodilo ovom gradu, a kako ce biti dalje vidjecemo..

Ostavite odgovor

