Cekajuci Godoa

Zavukao sam se u prirodu, pobjegao od svijeta.I cekam.
Cekam kao i uvjek kad ovdje treba da se okupi cijela moja porodica.Cekam sve te moje razne Godoe… i male i velike.

Kad se uskoro u MMLugu i u Beogradu, oni nadju svi na okupu;ti moji unuci ,moji zetovi i moje kcerke i ostali koji ovdje…dodju iz cijelog svijeta,… tada smo zapazeni i mnoge oci nas, nekad sa simpatijom, a nekad i sa zaviscu… pazljivo posmatraju.
Ne zato sto se u mojoj basci tada parkiraju bijesna kola kao sto to kod susjeda, tajkuna,…obicno biva, nego zato sto su moji unuci i unucica i ostali, jedna vesela i draga druzina koja zajedno sa zetovima i mojim kcerkama,… svakom zazele „dobar dan“. I ne prave se; ni vazni, ni otudjeni, a svi uz par stranih jezika jos uvijek najbolje govore taj svoj materinji jezik, kojim se inace u inostranstvu manje sluze i rijedje ga upotrebljavaju. Govore ga bolje i od ovih domacih u MMLugu i sire… ovih koji ga ovdje stalno melju i prosijavaju, ali ga rijetko kada ispravno govore i upotrebljavaju. Dok moji govore cisto, uceno i ne gadjaju se padezima, kao sto je to ovde… skoro uobicajno.

Njih sad jos nema ,jer moja porodica tek treba da dodje iz Irske i Engleske, pa sam se ja,alias , Robinzon Kruso… posvetio citanju, pisanju i plivanju.Uzeo sam iz biblioteke laku literaturu, da se razveselim i nasmijem, ali prvo naletin na ispovjest glumca ubice; Zarka Lausevica :”Godina prodje , dan nikako”. Utonem odmah u duboku depresiju?!! Da se iz nje nekako izvucem, dohvatim Vedranu Rudan: „Dabogda te majka rodila” i znajuci kako je Vedrana vedra vesela i duhovita, ocekujem da se brzo povratim i od srca nasmijem ,ali mi umjesto toga, knedla stade u grlu. Na pocetku opet naletih na , ispovjest,…ali ovaj put… o njenoj staroj majci…. koju pokusava nekako da strpa u staracki dom. Vedrana Rudan opisuje tragiku zivota i atmosferu u takvim ustanovama koje nas na zalost ,sve cekaju onda..kada nas djeca sutnu.. izbace iz svog srca i amputiraju od svoje ljubavi.

Ostade mi u ovoj slatkoj bestragiji, jos samo jedno jedino moguce zadovoljstvo, a to je fudbal . Fudbal od koga sam sa lica mjesta i pobjegao iz Poljske, te ga ovde jednim okom vidjeh na teveu. Ali ne uzbudih se previse. Zatvorih teve i sa zadovoljstvom, stvar odmah …stavih ad akta.To isto uradih… sa tenisom i ostalim igrama za zamajavanje gladnog i sludjenog naroda.Iskljucih ih sve do jedne… iz svoje potsvjesti.

Sto se tice pisanja, moje omiljene zabave i tu me sustigao maler. Moj vjerni dugogodisnji Petko,… moj kompjuter,da se tako izrazim shodno ovoj prici o Robinzonu izgleda da je na izdisaju i uopste me vise i ne slusa . Radi sve po svom. Ja mu komadujem; lijevo, on krene desno, ja mu kazem; desno, on krene lijevo…izgubim zivce i posaljem ga,znate vec gdje!
I tako zaratismo kompjuter i ja.Vise i nismo u ljubavi,pa zbog toga :ostadose sirocici citaoci ovog bloga . Ostadose i moji ostali prijatelji, sami na plazama Barbadosa i Spanije…i na mnogim drugim mjestima, sirocici pa se jadni..dosadjuju bez mojih tekstova, mailova i poruka.Came sami … na plazama diljem planete zemlje.

Zato brzebolje postavih oglas:
„Ne radim… zatvoreno.Robinzon Kruso je na godisnjem odmoru”..

Stavih link na internetu i lagano krenuh da plivam u cistoj vodi bazena… parisko modre boje, gdje se evo i sada nalazim .
Uzivam!
Daleko sam od razularene gomile i ostrascenih politicara koji nam ponovo jamu kopaju i uskoro ce nas spremiti, za jos jedan, veoma dinamican i zanimljivi….svjetski rat.
Ne mislim onaj na filmu .
Nego, mislim na stvarni rat…u realnom zivotu.
Rat u kome cemo i mi sudjelovati!
Do tada, bar da odahnem… u mom Malom, mokrom, lugu.

2 responses to “Cekajuci Godoa

  1. predragdebevec

    Postovana gospodjo Helena
    U mnogo cemu ste u pravu , sa vasim komentarom… jedino Vam nemogu izaci u susret da vam napisem nesto o ratu, ali cu vam ipak odgovoriti na to pitanje jednom kratkom reminiscencijom iz mog zivota:

    Ne vjeruj u moje stihove i rime…
    …kad ti kazu koliko te volim draga…
    Tako je cesto moja majka govorila, citirajuci njenog omiljenog pjesnika i parafrazirajuci svoje sumnje u bilo koju pretpostavku za koju nije bila sigurna da bi mogla da bude istina.Tako je ona govorila i kada je zelila da pokaze da se sumnjivim i neutemeljenim argumentima kao i krhkim osjecanjima, ne treba vjerovati, pa cak i kada je ljubav u pitanju…
    Zato ne bi trebalo vjerovati u sve ono sto i ja ponekad kazem.
    Ne, ne zelim da Vas obmanjujem, ali nekad mi izgleda tako izvjesno da mora doci do rata izmedju Irana i Amerike i da se sve ovo sto se desava u svijetu
    upravo odnosi na to. A prateca orkestracija tog rata, bi bilo mnogo manjih zarista u svijetu… upravo izazvanih ovim globalnim, sukobom… o kojem govorim.
    Puno pozdrava Pego

  2. Helena Lendvai

    Dobar dan gospodine, velika i uspesna Vam je porodica i verujem da ste srecni i zadovoljni jer mnogo i pisete o tome. Vidno je da Vi i Vasa supruga imate dosta energije i optimizma koju su nasledile i vase kcerke. Interesantno je da, rekla bih, naslucujete, svetski rat pa bih Vas molila da napisete nesto vise na tu temu.

Ostavite odgovor

