Medeni mjesec u zemlji intriga , zuci i pelina


Ipak poslije nekoliko vrelih dana, situacija u Malom mokrom lugu se malo smiruje.
Dio ovog zanimljivog ,porodicnog, cirkusa…. druzina iz Irske, odlazi na Bol na Bracu, gdje ce provesti petnestak dana nastupajuci na Zlatnom ratu i ostalim predivnim plazama, a mozda ce napraviti i po koji jednodnevni izlet do Hvara , Makarske i ostalih lijepih mjesta koja ih vezu za dane iz najranije mladosti gdje smo kao porodica cesto ljetovali.
Irci putuju avionom iz Beograda do Splita i obratno.Tamara ostaje sa porodicom ,a sestre iz Londona jos ne dolaze..

Bice to lijep i zanimljiv odmor na Bolu koje svi dobro poznaju, jer su vec bili , a meni i Mirjani koji ostajemo samo sa Ivom i ostalim dijelom Tamarine porodice koja je u stanu, ali ce nas obilaziti u MML…, ce se pruziti iznenadna prilika….. da u Beogradu budemo povremeno malo i sami….kao da smo na medenom mjesecu.

Prvo cemo rezervisati karte za kontraverznu prestavu u Ateljeeu 212 ,o Djindjicu i o mracnim dogadjalima poslije rata, za koju nasa djeca koja su je pogledala odmah po dolasku ovde,… kazu da je odlicna.Zatim cemo, nakon te pretstave… prilagoditi sve ostale zelje i potrebe, koje nosi nas boravak ovde.

Promjene, kao i izlazak nove vlasti na politicku scenu su zaista pravi shok za naprednu domacu javnost kao i za ostali dio demokratske Evrope. Domaci reaguju bucno i bez dlake na jeziku, sto treba da pokaze i ova pozorisna pretstava , dok Evropa , povlaci umjerene diplomatske poteze, mada je svjesna corsokaka u kome se nasla sa novom Srpskom ultra nacionalistickom vladom.Mi smo zasada izvan svih zbivanja i informacija jer smo na ovom usamljenom i tihom mjestu u prirodi, ne gledamo teve, niti kupujemo novine, a internet namjerno nismo porucili za ovih par mjeseci odmora.

Medjutim i prema ono malo informacija koje dobijamo u susretu sa prijateljina koji nas obilaze u kuci u Malom mokrom lugu, situacija u zemlji nije ni malo naivna, ali je niko ne komentira, niti zeli da se o tome pretjerano izjasnjava.
Sve ovo potsjeca na ona mirna dobropoznata, tiha, ljetna ,vremena, u kojima se iznenada moze ocekivati nevrijeme i bura, jer se ovo se dogadja ispod tanke pokorice „hljeba i igara”… koje sa lokalnog plana prelazi bucnim teniskim i ostalim sportskim zbivanjima, prema najvaznijem dogadjaju ljeta, a to su Olimpiske ige u Londonu. Sve je nekako zamaskirano i nevidljivo…tim velikim ocekivanjem.

Bar jednom dnevno sjetim se onog kobnog ljeta 93 i 94 kada sam iz Poljske dolazio na kratko pokusavajuci da spasem novac koji je nestajao u banci kao snijeg na jugovini.I desilo se cudo. Uspio sam da u svojoj banci dodjem do direktora i objasnio mu da sam u Poljskoj na velikom drzavnom projektu…. koji vodi Genex i Gipos i da moram da izmirim svoje stambene dugove , te da moram na „Dip service“ agenciju za stanove u Varsavi… da posaljem prilicno veliku sumu na njihov racun.Upalilo je i moja banka je poslala na racun agencije,….na jedini broj koji sam znao na pamet … uz moje ime i adresu, znatan iznos novaca „za stanarinu“. Agencija koja nije imala devizni racun je cijelokupni iznos prebacila na moj i tako rijesila problem, buduci da joj ja nisam nista dugovao. Bilo je to…. skoro za ne povjerovati .

Vodja i elita su pljackale narod , uzimajuci im svu ustedjevinu a ja sam eto nekako uspio da prevarim administraciju i da se provucem kroz iglene usi i da „otmem“… jedan dio svoje ustedjevine. A da li ce mi se ponovo pruziti takva prilika, ako dodje do takvih situacija? Cisto sumnjam.

Zato melaholicno,…sa Mirjanom doruckujem i posmatram ovu nasu bastu , ovaj mirni otok u uzburkanom moru, pogotovo sada kada povremeno ostajemo sami i mislim na onu Njegosevu…“ Casu meda jos niko ne popi, dok je casom grci ne zagrci. Casa meda iste casu zuci, smijesane najsladje se piju.“

Ostavite odgovor

